søndag 6. juli 2008

236 km med hangglider - Ny personlig og norsk rekord !











Rart at jeg aldri har visst om at Trysilfjellet er et flott utgangspunkt for distanseflyging, skjønt det er jo ingen nyhet at seilflygerene har benyttet områdene til sin lekegrind i flere tiår. Etter de siste dagers lange turer herfra tok vi beslutningen om å prøve fredag 4.7. Kjørte kl. 0500 fra Rikssenteret sammen med Leif og Jan Erik Gjerland fra Førde. Det er gutter som ikke gråter om morgenen. "Sjåførfrokost" på Elgstua på Elverum kan være en sjebnens ironi. Fikk noen kommentarer for den. Det var vel ingen av oss som hadde tenkt å kjøre hjem igjen. I hvert fall ikke jeg, skjønt slikt vet man aldri! Trysilfjellet gav oss en fantastisk flydag med hyper termikk og distanseflyging over daler og fjell til jeg tilslutt endte på Bjorli. Ny pers. og mange flotte naturopplevelser rikere. Takk til Leif og Jan Erik for super henting etter at de også hadde fått fine turer. Takk til Olav Opsanger for bæring de siste meterene til toppen. Hit må jeg nok ta en tur innimellom. Bildene viser inntrykk fra turen. Det siste er idet jeg passerer Bjorli sentrum. På bilde nr. 3 nedenfra skimtes Olav lavt midt på bildet. Tatt mellom Trysil og Ossjøen. Ensomt og deilig landsskap!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer med kjempe tur Werner!
Eg får vondt i magen av å se på bildene. Slike skyer vil eg og ha.

Milslukern sa...

Jada jada gammeln.Du er er en hard negl, men jeg gir aldri,gjentar aldri opp.Trysil-here I come.Uspydd terreng for meg..